۱۳۸۹ آذر ۲, سه‌شنبه

تکنولوژی PAP


دسترسی به اطلا‌عات و ارتباط با اینترنت با سرعت‌های بالا‌ آرزویی بود كه چندیست به تحقق پیوسته است.
امروزه برای ارتباط پرسرعت و تبادل اطلا‌عات با پهنای باند وسیع نیاز به رساندن فیبرنوری به درب منازل نیست. كابلهای مسی معمولی هم‌اكنون برای انتقال صدا استفاده می‌شوند.
ADSLها قادرند تا بیش از 40 مگابیت دیتا را در هر ثانیه تبادل نمایند. از آنجایی كه تامین پورتهای دسترسی برای متقاضیان زمان بسیاری را می‌طلبد و بوروكراسی‌های اداری نیز مانع از تحقق برنامه‌های تدوین شده می‌باشد لذا با آغاز فعالیت شركتهای PAP1 یا <شركتهای ندا تحت نظارت شركتهای انتقال داده‌ها> امید می‌روند در آینده‌ای نزدیك بتوان پهنای باند قابل قبولی را به متقاضیان ارائه داد. شركتهای فوق با استفاده از ADSL ارتباط بهینه و پرسرعتی را برای كاربران نهایی فراهم می‌نمایند.
البته شركتهای PAP می‌توانند شبكه سازی كنند و از طریق شبكه مخابراتی كشور نقاط مختلف را به هم متصل نمایند. شركتهای PAP با جداسازی دیتا و صوت قادرند بر روی كابلهای آبونه مشتركین تلفنی مانور دهند. امروزه در جهان استفاده از تجهیزات BROAD BAND و خطوط LEASED LINE نسبت به خطوط DIALUP در حال افزایش است. یكی از دلا‌یل توسعه روز‌افزون این تكنولوژی قیمت ارزان آن است. حتی شركتهای ارائه كننده اینترنت (ISP) می‌توانند با به كارگیری سرویس فوق از طریق PAP پهنای باند بسیار بالا‌تری را نسبت به E1 به درب منازل و شركتها منتقل كنند.
البته اگر بخواهیم امتیازات اینگونه ارتباطات را بر شمریم، می‌توان به موارد ذیل اشاره كرد:
1) اتصال دائم (ONLINE) به شبكه اینترنت
2)ارتباط پرسرعت تا بیش از 40 برابر ارتباطات DIALUP
3) ارتباط پرسرعت بدون نیاز به شماره‌گیری
4) ارتباط پرسرعت بدون اشغال نمودن خط تلفن
5) ارتباط پرسرعت در حین مكالمه تلفنی و همزمان با آن
6) حذف هزینه‌های تلفن و هزینه‌های پنهان دیگر
7) راه‌اندازی سریع و آسان .
شاید در نظر اول كاربرد ADSL صرفاً جهت ارتباط بهینه با سرعت مناسب برای اینترنت باشد، لیكن با بكارگیری ADSL بستر ارتباط دیتا با سرعت بالا‌ میسر می‌گردد كه امكان آن با روشهای معمولی وجود ندارد. مطمئنا بیشترین كاربرد ADSL در منازل برای ارتباطی مطمئن و پرسرعت با شبكه‌های جهانی اینترنت است. البته مزایای دیگری نیز از قبیل ارتباطات تلفنی خارج از كشور، استفاده از مواد آموزشی و كمك درسی و كلا‌سهای مجازی آموزشی، GAMENET و ارتباطات پرسرعت با مراكز و سازمانهای شهری و برون شهری را می‌توان نام برد.
ADSL برای شركتها، دانشگاهها، مدارس، بانكها و همچنین مراكز آموزشی و سازمانهای خصوصی مزایای بسیاری دارد.
این مراكز می‌توانند با استفاده از سرویسهای VPN ارتباط بین دفاتر خود و كارخانجات مختلف و همچنین سایر مراكز مربوطه را برقرار نمایند. ضمنا قادرند بدون توجه به بعد مسافت سیستمهای یكپارچه و همزمان انبار، فروش، مالی و پرسنلی خود را نیز تحت كنترل داشته باشند و از یك شبكه ایمن برخوردار گردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر