۱۳۸۹ دی ۲۴, جمعه

اجرای اتوماتیک یک برنامه هنگام بالا آمدن ویندوز یا موقع Log on کردن

ممكن است شما بخواهید كه در سیستمتان به محض اینكه ویندوز بالا می آید و یا وقتی كه به ویندوز Log on می كنید برنامه ای خاص اجرا شود. در ادامه این مقاله چگونگی انجام این کار را توضیح می دهیم.


در ابتدا باید یك Batch File برای اجرای برنامه مورد نظرتان ایجاد كنید؛ برای این كار برنامه Notepad را باز كنید و داخل آن مطابق دستورات زیر آدرس فایل را که می خواهید به طور خودکار اجرا شود را بنویسید و آنرا با پسوند bat. ذخیره كنید. مثلاً برای اجرای برنامه Windows Media Player که در شاخه C:\Program Files\Windows Media Player قرار دارد و نام فایل اجرایی آن wmplayer.exe می باشد باید این دستورات را بنویسید:


cd C:\Program Files\Windows Media Player\ wmplayer.exe

سپس اگر می خواهید برنامه مورد نظر هنگام بالا آمدن ویندوز به صورت اتوماتیك اجرا شود Batch File ساخته شده را در مسیر زیر کپی نمایید:


C:\WINDOWS\system32\GroupPolicy\Machine\Scripts\Startup

كه البته C همان درایو نصب ویندوز است. حال Group Policy را با نوشتن gpedit.msc در Run و زدن OK باز نمایید و از مسیر زیر گزینه Startup را باز كنید:

Computer Configuration\Windows Settings\Scripts (Startup/Shutdown)

در پنجره Startup Properties كه باز شده است بر روی …Add كلیك كرده و در پنجره Add a Script بر روی …Browse كلیك كرده و ویندوز به صورت پیش فرض مسیری را كه آن Batch File را در آن كپی كرده اید باز می كند، حال آن Batch File را انتخاب كرده و بر روی Open كلیك كنید و سپس OK كنید و در نهایت پنجره Startup Properties را هم OK كنید. اكنون Run را باز كرده و در آن gpupdate /force را نوشته و OK كنید. از این پس هنگام بالا آمدن ویندوز آن برنامه هم خود به خود اجرا می شود.
اگر هم می خواهید آن برنامه هنگام Log on كردن به ویندوز اجرا شود باید مانند فوق عمل كنید با این تفاوت كه آن Batch File ساخته شده را در مسیر زیر كپی كنید:

C:\WINDOWS\system32\GroupPolicy\User\Scripts\Logon

و در Group Policy به مسیر زیر رفته و Logon را باز می كنید و Batch File ساخته شده را در آن Add می نمایید

User Configuration\Windows Settings\Scripts (Logon/Logoff)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر