۱۳۸۹ دی ۲۹, چهارشنبه

KVM Switch

چون درسیستم پردازش موازی از چندین کامپیوتر برای محاسبه استفاده می گردد لذا برای فعال شدن هر سیستم نیاز به وصل کردن آنها به کی بورد، موس و مانیتور می باشد که در صورت لزوم هر یک از سیستمها چک شود اما در جایی که تعداد کامپیوترها زیاد است انجام این کار تقریبا غیر ممکن است زیرا این امر مستلزم داشتن فضای زیاد و هزینه زیادی می باشد همچنین مصرف انرژی نیز به شدت افزایش می یابد لذا سوئیچ نامبرده شده توسط کابلی به نام KVM به هر یک از کامپیوترها متصل می شود و سوئیچ مذکور هریک از کامپیوترها را به کی بورد، موس و مانیتور مورد نظر لینک می کند این سوئیچها از نظر تعداد پورت ورودی و مارک تقسیم بندی می شوند.
تمام مجموعه سیستمهای پردازش موازی نیازمند دستگاه UPS می باشد زیرا UPS ها علاوه بر ذخیره برق ،  ولتاژ خروجی را نیز رگوله می کنند و این امر از ایجاد نویز در شبکه جلوگیری می کند.
سیستمهای پردازش موازی را می توان از PC  های خانگی و یا از کامپیوترهای صنعتی انتخاب کرد. انتخاب هر یک از این سیستمها دارای معایب و مزایایی می باشد که بطور مختصر در اینجا شرح می دهیم . pc های خانگی در قیاس با کامپیوترهای صنعتی فوق العاده ارزانتر و کمی در محاسبات سریعتر می باشند. اما بزرگترین عیب pcخانگی این است که در عین حالیکه فضای زیادی اشغال می کند تنها توانایی پشتیبانی از یک عدد cpu را دارد در صورتی که کامپیوترهای صنعتی جدید با ابعاد یک کیس می تواند هشت عدد cpu چهار هسته ای را پشتیبانی کنند . تحت این شرایط توان مصرفی در مقابل pc خانگی کاهش می یابد .
 اگر چه cpu خانگی دارای سرعت بیشتری نسبت به cpu صنعتی همنوع خود می باشد اما  سرعت پردازش یک  کامپیوتر صنعتی با چند cpu   به مراتب بیشتر از سرعت پردازش  چند کامپیترPC  با یک  cpu می باشد  زیرا در کامپوتر صنعتی cpu  ها بر روی یک برد سوار می شوند و سرعت انتقال دیتا بین آنها فوق العاده زیاد می باشد در صورتی که انتقال دیتا بین pc  ها در خارج از برد و توسط شبکه  صورت می پذیرد. لذا توان محاسباتی کامپیوتر صنعتی در قیاس با pc خانگی با cpu برابر ، بیشتر است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر