۱۳۸۹ بهمن ۱۶, شنبه

ویژگی های ویندوز ۸

از هم‌اكنون تا زمان تكمیل ویندوز ۸ و عرضه آن به بازار حدود ۲ سال باقی مانده اما مایكروسافت آنچه را كه برای این نسخه جدید از سیستم‌عامل خود در نظر گرفته را با شركای خود در میان گذاشته است.
به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از فارس، از مهم‌ترین قابلیت‌هایی كه مایكروسافت برای ویندوز ۸ در نظر گرفته، سازگاری این محصول برای به‌اشتراك‌گذاری فایل‌ها با محصولات اچ‌پی، OEM و دیگر شركای مایكروسافت است.
بر اساس آخرین برنامه‌ریزی‌های مایكروسافت، ۸ قابلیتی كاربردی كه قرار در ویندوز ۸ به كار گرفته شوند در زیر آورده شده است.
تشخیص چهره كاربر به جای رمز عبور
در سال ۲۰۱۲ میلادی حسگرهای به‌كار رفته در دستگاه‌هایی مانند میكروفون‌ها، دوربین‌های دیجیتالی، گیرنده ماهوره‌ای GPS، سیستم‌های سرعت‌سنج، دماسنج و حسگرهای مغناطیسی كه با رایانه‌های شخصی سازگار هستند، به ویندوز ۸ امكان می‌دهند كه پس از تشخیص چهره كاربر اجازه ورود به رایانه را صادر كند.
پیروی از دستگاه‌های الكترونیكی
مایكروسافت در نظر دارد نسخه جدید سیستم‌عامل خود را از حالت ماشین-محور خارج كرده و به صورت كاربر-محور ارایه دهد. این مسئله به این معنی خواهد بود كه ویندوز ۸ می‌تواند زمانی كه شما از رایانه شخصی به لپ‌تاپ و به دستگاه‌های دیجیتالی كوچك‌تر منتقل می‌شود، خدمات متناسب با شما را ارایه دهد.

پشتیبانی از نمایشگر لمسی و چند لمسی
مایكروسافت به همكاران خود توضیح داده است كه ویندوز ۸ را با قابلیتی بهتر از نمایشگر لمسی iPad اپل عرضه می‌كند. این سیستم‌عامل همچنین می‌تواند از سیستم‌های سرعت‌سنج، سیستم هوشمند شناسایی محل استقرار كاربر، سیستم تشخیص نور محیط پشتیبانی كند.

تماشای فیلم‌های HD در تلویزیون‌های بی‌سیم
ویندوز ۸ قابلیت سازگاری با انواع دستگاه‌های الكترونیكی از جمله گیرنده‌های تلویزیونی را دارد و می‌تواند امكان تماشای فیلم‌ها با كیفیت بسیار بالای HD را فراهم كند. بر این اساس كاربر می‌تواند لپ‌تاپ خود را روشن كند،‌ فیلم مورد نظر خود را در اینترنت بیابد، و با یك كلیك آن را به صورت بی‌سیم به تلویزیون خود انتقال داده و آن را تماشا كند.
بارگذاری ابزارهای مورد نیاز از فروشگاه Windows App Store
مایكروسافت مانند فروشگاه اینترنتی كه اپل هم‌اكنون برای آیفون و iPad عرضه كرده، مركز اینترنتی ویژه‌ای عرضه می‌كند كه كاربران در سراسر دنیا می‌توانند كلیه ابزارها و برنامه‌های مورد علاقه خود متناسب با سیستم‌عامل ویندوز ۸ را از آن بارگذاری كند.

كشتن ویروس و حفظ اطلاعات كاربران
ویروس‌ها معمولا با قابلیت تخریب اطلاعات ذخیره شده روی رایانه‌ها عرضه می‌شوند، اما ویندوز ۸ به گونه‌ای ساخته می‌شود كه بدون آسیب رساندن به اطلاعات می‌تواند كلیه ویروس‌ها و برنامه‌های مخرب را از بین ببرد.

بوت شدن رایانه بدون درنگ
یك بررسی كه در مارس ۲۰۱۰ انجام شد نشان داد كه زمان صرف شده برای بالا آمدن ویندوز مهم‌ترین عامل نارضایتی كاربران محسوب می‌شود. بر این اساس مایكروسافت قصد دارد ویندوز ۸ را به گونه‌ای طراحی كند كه بالا آمدن آن طول نكشد و از زمان روشن كردن رایانه تا بالا آمدن سیستم هیچ زمانی صرف نشود. در ویندوز ویستا زمان بوت شدن رایانه ۴۰ ثانیه بود كه در ویندوز ۷ این رقم به ۳۷ ثانیه رسید. اما مایكروسافت قصد دارد آن را در ویندوز ۸ صفر كند.
كنترل بیشتر بر رایانه
یكی از مهم‌ترین اهدافی كه مایكروسافت در ویندوز ۸ دنبال می‌كند، آسان‌سازی استفاده از ابزارها و ارتقا تجربیات رایانه‌ای كاربران است. مایكروسافت در این سیستم‌عامل روش‌های جدید ارتباط با رایانه را در اختیار كاربران می‌گذارد و امكان كنترل بیشتر رایانه را برای كاربران فراهم می‌آورد.
منبع: irantapesh

 

۱ نظر: